Köpvilkor

Pris

I priserna ingår moms med 25 % på kläder och 12 % på kosttillskott.

Fraktsätt

Better You skickar ditt paket fraktfritt inom Sverige. Paket utanför Sveriges gränser debiteras med en fraktkostnad som automatiskt läggs på ordern vid valt land.

Paketet skickas till ditt närmsta postombud eller läggs i din brevlåda.

Leveranstid

Behandlingen av din order sker nästa vardag efter beställning och därefter levereras det inom 1–3 arbetsdagar (ej lördag, söndag samt andra helgdagar). Paket som ankommer till Postombud ligger 14 dagar från ankomstdag innan det automatiskt returneras till oss.

Force Majeure

Better You reserverar sig för eventuella förseningar som orsakas av till exempel, driftfel, strejk, fel i Postnords distribution eller andra oförutsägbara händelser utanför Better You’s kontroll.

Betalsätt

Klarna Checkout betalningsalternativ:

   •    Klarna Faktura, kostnadsfritt 14 dagar.

   •    Betala direkt med Mobilt Bank ID.

   •    Delbetalning (ränta och avgifter tillkommer).

   •    Kortbetalning med bank- eller kreditkort.

Öppet köp & ångerrätt

Du som kund har enligt lag alltid rätt till 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit varan. Får du en delleverans gäller det från dagen du mottagit den sista varan från beställningen. Ångerrätten gäller endast obruten förpackning

Returer

Kunden bekostar returen vid ångerrätt och har ansvar för paketet tills det når vårt lager. Behandling av återbetalning sker när paketet kommit tillbaka till oss och vi kan se att alla berörda produkter finns med och har obruten förpackning.

Skicka din retur till:

Better Logistics
Fagerstagatan 3
163 53 Spånga

Lägg ned följesedeln i paketet och markera med en penna att du vill returnera / alternativt ett eget papper där du skriver dina uppgifter.

Återbetalning

Återbetalningen sker inom 10 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur.

Reklamation

Enligt Konsumentköplagen har du som kund reklamationsrätt i 3 år efter det att du har tagit emot varan. Vi tillämpar konsumentköplagens reklamationsrätt. OBS! Ni måste behålla kvittot för att utnyttja reklamationsrätten. Skulle varan vara skadad eller felexpedierad när den anländer så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet. OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan. Synligt fel: Anmäls direkt vid mottagandet av varan. Dolt fel: Anmäls till oss inom 7 dagar från mottagandet av varan. En produkt som vi har konstaterat att den är felexpedierad alternativt skadad byter vi ut. Vid giltigt returärende betalar vi returfrakten. För felaktigt returnerad vara utgår ingen ersättning för varken vara eller returkostnader, ej heller får kunden tillbaka varan utan att erlägga ny fraktkostnad. Vid eventuell tvist följer ARN:s rekommendationer.

Kontakta info@betteryou.se eller 08 - 515 100 22 och anmäl din reklamation. När vi godkänt din reklamation så skickar vi en returfraktsedel via post eller email.

För Better You integritetspolicy klicka HÄR »