• Naturliga kosttillskott
  • Fri frakt inom Sverige
  • Snabba leveranser

Få upp till 8% bonus och fina erbjudanden!  Bli medlem nu

Köpvillkor

Pris

I priserna ingår moms.

 

Fraktsätt

Better You skickar ditt paket fraktfritt inom Sverige. Paket utanför Sveriges gränser debiteras med en fraktkostnad som automatiskt läggs på ordern vid valt land. 

Paketet skickas, beroende på vikt, till din brevlåda eller till närmsta ombud eller valt ombud. Vi erbjuder även möjlighet till hemleverans med Budbee till orter där det är möjligt mot en extra kostnad, allt syns i kassan.

Frakkostnader för utland, i SEK:

 Land

Mindre paket

Stora & tunga paket 

Norge

812,5

2500

Finland+Danmark

312,5

562,5

EU

437,5

1125

UK

437,5

1125

USA

937,5

5444

 

Leveranstid

Behandlingen av din order sker nästa vardag efter beställning och därefter levereras det inom 2-5 arbetsdagar (ej lördag, söndag samt andra helgdagar). Paket som ankommer till ombud ligger 10 dagar från ankomstdag innan det automatiskt returneras till oss. Vid ej outlöst paket tillkommer en frakt- och administrationskostnad på 150 kr.   

 

Force Majeure

Better You reserverar sig för eventuella förseningar som orsakas av till exempel, driftfel, strejk, fel i transportörs distribution eller andra oförutsägbara händelser utanför Better You’s kontroll. 

 

Betalsätt

Svea Checkout betalningsalternativ:

   •    Kortbetalning med bank- eller kreditkort.

   •    Betala direkt med Mobilt Bank ID.

   •    Svea Faktura, kostnadsfritt 14 dagar.

   •    Delbetalning (ränta och avgifter tillkommer).

 

Öppet köp, ångerrätt och returer

Du som kund har enligt lag alltid rätt till 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit varan. Får du en delleverans gäller det från dagen du mottagit den sista varan från beställningen. Ångerrätten endast vid obruten förpackning. 

Vid retur ska returblankett fyllas i och antingen skrivas ut och skickas med paketet eller mailas till info@betteryou.se. Viktigt att en lapp eller din följesedel med texten retur och ditt ordernummer finns med i paketet. 

Kunden bekostar returen och har ansvar för paketet tills det når vårt lager. Vi vill därför att returer skickas med ett spårbart fraktsätt, exempelvis Postnord ”Skicka Direkt”, se länk nedan. Behandling av återbetalning sker när paketet kommit tillbaka till oss och vi kan se att alla berörda produkter finns med och har obruten förpackning. 

Skicka din retur till: 

Better You/Elogistik 
Fabriksgatan 3 
533 33 Götene 

Lägg ned den medföljande följesedeln i paketet och markera tydligt med en penna ”RETUR” samt vilka produkter du vill returnera. Lägg även i den eventuella returblanketten om du inte väljer att maila den till oss istället. 

Retur i butik 

Om du har handlat i vår webshop och vill göra en retur så måste det ske enligt ovan föreskrifter. Har du handlat i butik så är det den butiken som hanterar returen. 

 

Reklamation

Enligt Konsumentköplagen har du som kund reklamationsrätt i 3 år efter det att du har tagit emot varan. Vi tillämpar konsumentköplagens reklamationsrätt. Till exempel kan du inte reklamera en vara på grund av din personliga smakupplevelse (kosttillskott är livsmedel). OBS! Ni måste behålla kvittot för att utnyttja reklamationsrätten. Skulle varan vara skadad eller felexpedierad när den anländer så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet. OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan. Synligt fel: Anmäls direkt vid mottagandet av varan. Dolt fel: Anmäls till oss inom 7 dagar från mottagandet av varan. En produkt som vi har konstaterat att den är felexpedierad alternativt skadad byter vi ut. Vid giltigt returärende betalar vi returfrakten. För felaktigt returnerad vara utgår ingen ersättning för varken varan eller returkostnaderna, ej heller får kunden tillbaka varan utan att erlägga ny fraktkostnad. Vid eventuell tvist vi följer ARN:s rekommendationer. 

Kontakta info@betteryou.se eller 08 - 515 100 22 och anmäl din reklamation. För din egen skull rekomenderar vi att du fotar produkten som du ska reklamera samt följesedeln. När vi godkänt din reklamation så skickar vi en returfraktsedel via post eller email.

Har du handlat i butik så är det den butiken som hanterar din reklamation. 

 

Nöjd kundgaranti 

Natt-

Vi vill att du som kund hos oss ska vara nöjd med din produkt! Är du mot all förmodan inte nöjd med denna produkt efter 8 dagar (16 kapslar) så får du pengarna tillbaka, förutsatt att du sparat kvittot. För att utnyttja din nöjd kundgaranti så måste du skicka tillbaka produkten via Postnord Direkt. Det tillkommer en fraktkostnad som du själv står för. Se även till att skicka med din följesedel eller kopia på ditt kvitto så att vi har dina uppgifter och att det är minst 44 kapslar kvar i burken. Alla återbetalningar sker till ett privat bankkonto, ej via swisch eller utlösbar check eller dyl. 

Har ni köpt produkten i butik – spara kvittot och kontakta vår kundtjänst: info@betteryou.se så hjälper vi er.

 

Hair-

Vi har nöjd kundgaranti på denna produkt för att du som kund skall kunna känna dig trygg med att använda den. Nöjd kundgarantin börjar gälla efter 6 månaders användning. Detta för att det tar tid för hår att växa och först efter 6 månaders användning kan man se tydliga resultat.

Produkten skall användas enligt instruktion på förpackningen. Ta bilder på ditt hår innan du börjar använda produkten. För att kunna utnyttja vår nöjd kundgaranti behöver följande uppfyllas:

- Du har ätit produkten varje dag i 6 månader.
- Samtliga tomburkar skall finns kvar samt kvitton på samtliga inköp.
- Att du inte lider av någon sjukdom som kan ge håravfall.
- Bifoga före- och efterbild med synliga datum. Det skall på bilderna framgå när de är tagna.

Vänligen kontakta vår kundtjänst innan du skickar något till oss: info@betteryou.se 

 

Återbetalning

Har du betalt med Svea så sker återbetalningen från dem, har du betalt via kort så är det din bank som sköter återbetalningen. Vid frågor kring återbetalning kontakta Svea respektive din bank. 

 

Integritetspolicy

För Better You integritetspolicy klicka HÄR »