Få upp till 8% bonus och fina erbjudanden! Bli medlem nu
Vanliga frågor
Hur kommer jag i kontakt med er?
Du når vår kundtjänst på helgfria vardagar; mån-fre kl:09.00-14.00, via info@betteryou.se eller på telefon 08-515 100 22.
Vart är mitt paket?
Så snart ditt paket packats (sker på vardagar) så får du ett mail och beroende på vilket leveransalternativ du valt så finns det en spårningslänk i mailet där du kan följa ditt paket och se vart det är och när det beräknas vara framme.
Har du beställt få och små burkar så kan de oftast levereras med postnord hem till din brevlåda, då får du inte ett mail med spårningslänk. Har du inte fått ett mail eller ditt paket inte kommit fram inom 5 dagar så bör du kontakta vår kundtjänst.
Min rabattkod fungerar inte, vad ska jag göra?
Kontrollera stavningen igen. Ofta gäller inte rabattkoder på redan nedsatta priser eller i kombination med andra rabatter. Ibland gäller också rabatten bara för ett köp, eller med en minimum gräns. Kontakta vår kundtjänst om problemet kvarstår; info@betteryou.se eller på tfn: 08-515 100 22.
Min beställning går inte igenom, vad ska jag göra?
Det vanligaste är att man inte kryssat i rutan där man godkänner integritetspolicyn, den måste alltid vara ikryssad.
Ibland känner inte kassan igen postnummret så fraktalternativen blir inte automatiskt synliga, då måste man klicka på knappen "hämta" . Då får du upp alla fraktalternativ, kan göra ditt val och gå vidare i din beställning. Har du inte gjort ett val för frakten så kommer ditt köp inte gå igenom. Detta gäller endast kunder i Sverige.
Om problemet kvarstår så titta igenom hela beställningen så att inte några kontaktuppgifter saknas.
Ibland kan datorn haka upp sig och behöver en uppdatering, testa med att uppdatera sidan med att klicka på cirkelpilen uppe i webbläsaren, kan finnas på både höger eller vänster sida.
Ibland kan man behöva rensa sin webbhistorik (cache minne). Du kan också testa att handla i privat läge (inkognito) för ibland minns datorn det man gjort och där det gått fel och svårt att "koppla loss" problemet. Men har du rensat historiken eller handlar i privat läge så brukar det fungera.
Testa att välja ett annat betalsätt, det kan också hjälpa om beställningen inte går igenom.
Kvarstår problemen? Kontakta vår kundtjänst; ; info@betteryou.se eller på tfn: 08-515 100 22.
Jag vill beställa produkter till min mamma, hur gör jag?
Fint att du vill ge bort en hälsosam gåva. Självklart går det att beställa hos oss och leverera till annan adress. Nedan guidar vi dig i hur du gör:
När du har lagt i de produkter du vill beställa i varukorgen så går du vidare till fraktmetod. Där fyller du i postnummer och lämpligt utlämningsställe.
I nästa steg är det dags att slutföra köpet och där har du möjligheten att ändra leveransadress till den personen du vill ge beställningen till.
Efter att du har fyllt i vilken leveransadress paketet ska skickas till är det bara att slutföra ordern och vänta in leveransen!
Jag saknar min orderbekräftelse, hur vet jag att min beställning har gått igenom?
En orderbekräftelse skickas till dig automatiskt till den e-postadress du angav när du la din beställning.
Om du inte har mottagit din orderbekräftelse, titta efter orderbekräftelsen i din skräppost. Finns inte din orderbekräftelse i din skräppost, kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig: info@betteryou.se
Jag bor i Spanien och vill köpa era produkter, går det?
Ja, det går bra. Vi levererar till de flesta länderna, dock tillkommer en fraktkostnad (se mer under Köpvillkor). Du väljer enkelt land i en rullista i kassan och finns inte önskat land med där så kan du kontakta vår kundtjänst så kan vi se om vi kan ordna det.
Jag försöker lösa upp min kosttillskott kapsel i vatten, men den löser sig inte.
Alla produkter är inte lämpade för att blandas i vatten. Även om vi skriver ut att de kan blandas ut i vatten så är det inte likställt med att den löser upp sig. Vi rekommenderar att man tar kapseln hel och att det är bara de som har svårigheter att svälja en kapsel hel som bör blanda den i vatten. Då ska man veta att den inte löser sig lika bra som våra rena pulverprodukter. Produkter med risextrakt har ändå svårare att blanda sig med vatten och bildar lätt klumpar på ytan. Det är ingen fara och kan drickas upp, eventuella rester i glaset kan dras upp med en mjuk brödbit.
Kan jag använda produkter som gått ut i datum?
Ja, de flesta produkter går utmärkt att använda efter bäst före datum. Effekten och näringsvärden kan gå ner lite, men det är inte farligt. Om du har oljor som gått ut i datum kan du använda dem tills de luktar konstig, för då har de troligen härsknat. För mer info om bäst före datum, läs på livsmedelsverkets hemsida /länk/ Vad betyder datummärkningen? (livsmedelsverket.se)
Varför har ni gjort om Premium Ashwagandha?
Vi har valt att göra om vår Ashwagandha för att vi hela tiden vill arbeta med det senaste och när det framkommer nya studier på ämnen som är bra, så vill vi givetvis ändra så att du som kund ska få det bästa. Vår premium Ashwagandha har vi uppdaterat med Reishi, som är en svamp. Vi valde då att ta bort rosenrot, då den kan påverka sömnen negativt för vissa människor. Vi har valt att byta ut rosenrot mot reishi för att reishiisvampen på ett ännu bättre sätt kommer komplettera ashwagandhan. Vi vill alltid ligga i framkant och är inte rädda för att förändra om vi kan förbättra våra produkter. Reishi har en större bredd och forskning som visar på stöd till immunsystem, minskad inflammation, stöd till hjärta och kärl samt förbättrad sömn.
C- vitamin pulvret smakar konstigt.
Vårt C- vitaminpulver är syraneutralt och vi har inte tillsatt något socker eller smaksatt med några smaker. Detta gör att vårt C-vitaminpulver har en annorlunda smak, men det är inget fel på produkten. Vi rekommenderar därför att det blandas ut i tex juice för att undvika den speciella smak som pulvret har.
Kapslarna i min Premium vitamin B5 har olika färg är det någon skillnad?
I den här produkten finns det tillsatt solrosfröpulver vilket kan variera mycket i färg men det är samma mängd ingredienser. Det enda som är skillnaden är färgen och inget du behöver vara orolig för.
Vad är kapslarna gjorda av?
Våra kapslar är helt veganska, då vi anser att det är mest naturligt. Vi använder HPMC (hydroxipropylmetylcellulosa) kapslar som består av fibermaterial ur plantbaserade råvaror. De vanligaste är följande: gran, tall, lärk, hemlock samt lövträd som poppel och björk. Det florerar en del rykten om att våra kapslar är gjorda av CMC (karboximetylcellulosa – eller cellulosagummi) och det är inte korrekt.
Det vi använder, HPMC, är en form av cellulosa som finns i alla växter och träd, och utgör merparten av växternas cellväggar. Vår egen matsmältning kan inte bryta ner cellulosa och mikrokristallin cellulosa likt många andra fibrer, kroppen hinner inte processa och ta upp det i kroppen utan de kommer istället ut den naturliga vägen, som tex majs.
Har du svårt att bearbeta fibrer och kanske lätt blir hård i magen eller känner att magen inte mår bra av något som innehåller cellulosa eller andra fibrer så bör man givetvis vara försiktig med det. Då kan man öppna upp våra kapslar och blanda ut det i någon vätska (tänk på att det inte löser upp sig som en brustablett, utan kan bilda små klumpar i vätskan, det är helt ofarligt).
Vad är Vassleprotein?
Vassleprotein är det protein som utgör ca 20% av proteinet i komjölken och resten består av kasein. Vassle används bland annat för tillverkningen av ostprodukter. Vårt vassleprotein kommer från de nordliga länderna i EU. Den filtreringsprocess man använder spelar roll beroende på hur hög proteinhalt man vill ha. Vid finare filtrering så får man en högre proteinhalt. De olika nivåerna i filtreringen delar sedan upp vassleproteinet som vasslekoncentrat, isolat och hydrolysat.
Kan oljor innehålla omega?
Våra kallpressade oljor är av högsta kvalité och innehållet testas noga. När vi skriver att en olja innehåller tex omega 3 eller e-vitamin, så är det tillräckligt mycket för att kunna uppvisas på testmätning och för att göra effekt. Alla kallpressade oljor kan användas enskilt, men också blandas i olika härliga kombinationer. Ansiktsolja, återfuktning, hårinpackning, ansiktsrengöring och sminkborttagning är några bra exempel på vad dessa exklusiva oljor kan göra för din hud och ditt hår. Flera av oljorna går även att inta invärtes och har då en livsmedelsgodkänd märkning på kartongen.
Notera! Tänk på att låta oljan sjunka in ordentligt innan du tar på dig kläder eller lägger dig i sängen. Oljor lämnar annars fettfläckar.
Vilka kosttillskott kan jag äta som gravid?
Livsmedelsverket har vissa rekommendationer, men vi vill alltid att du rådgör med din barnmorska eller läkare, då det är högst individuellt vad man kan behöva och vilka doser.