• Fri frakt inom Sverige
  • Kontakt

Vanliga frågor

Tillfälliga driftstörningar:

Just nu är vi drabbade av stor sjukfrånvaro på lagret varvid våra leveranser kan ta lite längre tid än vanligt. Vi ber om ursäkt för detta och hoppas ni har överseende med att din levrans kan ta några dar extra att få.

Just nu byter vi betalsystem i vår webshop från Klarna till Svea. Detta för att kunna ge er bättre och smidigare service och upplevelse. Vissa driftstörningar eller tillfälliga problem kan uppkomma kring detta byte, och vi gör allt för att du som kund inte ska bli drabbad och hoppas att du har överseende om detta skulle ske. Om du upplever några problem med betalningen så vänligen kontakta oss, och skriv i ditt mail i ämnesraden – Svea, så att vi skyndsamt kan hjälpa dig.

Hur kommer jag i kontakt med er?
Du når vår kundtjänst på vardagar; mån-fre kl:09.00-14.00, ons - stängt,  via info@betteryou.se eller på telefon 08-515 100 22.

Vart är mitt paket?
Så snart ditt paket packats (sker på vardagar) så får du ett mail och beroende på vilket leveransalternativ du valt så finns det en spårningslänk i mailet där du kan följa ditt paket och se vart det är och när det beräknas vara framme.
Har du beställt få och små burkar så kan de oftast levereras med postnord hem till din brevlåda, då får du inte ett mail med spårningslänk. Har du inte fått ett mail eller ditt paket inte kommit fram inom 5 dagar så bör du kontakta vår kundtjänst.

 

Min rabattkod fungerar inte, vad ska jag göra?
Kontrollera stavningen igen. Ofta gäller inte rabattkoder på redan nedsatta priser eller i kombination med andra rabatter. Ibland gäller också rabatten bara för ett köp, eller med en minimum gräns. Kontakta vår kundtjänst om problemet kvarstår; info@betteryou.se eller på tfn: 08-515 100 22.

 

Min beställning går inte igenom, vad ska jag göra?
Det vanligaste är att man inte kryssat i rutan där man godkänner integritetspolicyn, den måste alltid vara ikryssad.

Om problemet kvarstår så titta igenom hela beställningen så att inte några kontaktuppgifter saknas.
Ibland kan datorn haka upp sig och behöver en uppdatering, testa med att uppdatera sidan med att klicka på cirkelpilen uppe i webbläsaren, kan finnas på både höger eller vänster sida.

 

Ibland har Klarna problem när många handlar samtidigt, då kan det räcka med att vänta några minuter och försöka på nytt därefter. Då bör du alltid uppdatera sidan igen likt ovan.
Testa att välj ett annat betalsätt kan också hjälpa om beställningen inte går igenom.
Kvarstår problemen? Kontakta vår kundtjänst; ; info@betteryou.se eller på tfn: 08-515 100 22.

Jag saknar min orderbekräftelse, hur vet jag att min beställning har gått igenom?
En orderbekräftelse skickas till dig automatiskt till den e-postadress du angav när du la din beställning.
Om du inte har mottagit din orderbekräftelse, titta efter orderbekräftelsen i din skräppost. Finns inte din orderbekräftelse i din skräppost, kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig: info@betteryou.se

 

Jag försöker lösa upp min kosttillskott kapsel i vatten, men den löser sig inte.
Alla produkter är inte lämpade för att blandas i vatten. Även om vi skriver ut att de kan blandas ut i vatten så är det inte likställt med att den löser upp sig. Vi rekommenderar att man tar kapseln hel och att det är bara de som har svårigheter att svälja en kapsel hel som bör blanda den i vatten. Då ska man veta att den inte löser sig lika bra som våra rena pulverprodukter. Produkter med risextrakt har ändå svårare att blanda sig med vatten och bildar lätt klumpar på ytan. Det är ingen fara och kan drickas upp, eventuella rester i glaset kan dras upp med en mjuk brödbit.

 

C- vitamin pulvret smakar konstigt.
Vårt C- vitaminpulver är syraneutralt och vi har inte tillsatt något socker eller smaksatt med några smaker. Detta gör att vårt C-vitaminpulver har en svår och konstig smak men det är inga fel på produkten men vi rekommenderar därför att det blandas ut i tex juice för att undvika den speciella smak som det har.

 

Kapslarna i min Premium vitamin B5 har olika färg är det någon skillnad?
I den här produkten finns det tillsatt solrosfröpulver vilket kan variera mycket i färg men det är samma mängd ingredienser. Det enda som är skillnaden är färgen och inget du behöver vara orolig för.

 

Vad är Vassleprotein?
Vassleprotein är det protein som utgör ca 20% av proteinet i komjölken och resten består av kasein. Vassle används bland annat för tillverkningen av ostprodukter. Vårt vassleprotein kommer från de nordliga länderna i EU. Den filtreringsprocess man använder spelar roll beroende på hur hög proteinhalt man vill ha. Vid finare filtrering så får man en högre proteinhalt. De olika nivåerna i filtreringen delar sedan upp vassleproteinet som vasslekoncentrat, isolat och hydrolysat.

 

Kan oljor innehålla omega?
Våra kallpressade oljor är av högsta kvalité och innehållet testas noga. När vi skriver att en olja innehåller tex omega 3 eller e-vitamin, så är det tillräckligt mycket för att kunna uppvisas på testmätning och för att göra effekt. Alla kallpressade oljor kan användas enskilt, men också blandas i olika härliga kombinationer. Ansiktsolja, återfuktning, hårinpackning, ansiktsrengöring och sminkborttagning är några bra exempel på vad dessa exklusiva oljor kan göra för din hud och ditt hår. Flera av oljorna går även att inta invärtes och har då en livsmedelsgodkänd märkning på kartongen.

Notera! Tänk på att låta oljan sjunka in ordentligt innan du tar på dig kläder eller lägger dig i sängen. Oljor lämnar annars fettfläckar.