• Fri frakt inom Sverige
  • Kontakt
  • Hem
  • Inspiration
  • Träningstips
  • Enkla träningstips för träning hemma

Charlotte Lardinger blev utsedd till årets PT 2019 och brinner för en aktiv, hälsosam livsstil. Hon driver tillsammans med sin kollega även Sthlm Bootcamp Factory som jobbar bland annat med personlig träning för alla, föreläsningar, träningsresor och företagsträning. Man smittas lätt av hennes energi, glädje och passion för träning och hälsa! Följ Charlotte på hennes instagram för mer tips och inspiration! @charlotte.lardinger

VIDEO 1

Här har vi en nybörjar kickstart utan redskap: ”cirkel träning”:
4 övningar, gör 10 repetitioner av varje övning 4 varv eller orkar du fler :)

Övningar:

• Utfallssteg
• Höftlyft
• Variant på bicykle crunches
• Plankan dra in knä mot bröstkorgen med hjälp av handduk eller ”hala strumpor”

VIDEO 2

Bygg upp en stark mage och core!

Visste du att core betyder kärna och är kroppens mittpunkt.Att ha en stark core gör att du minskar skaderisken i tyngre styrkeövningar och generella övningar. Du får mindre ont i ryggen, orkar jobba med hela kroppen när du har en aktiverad bålmuskulatur och framförallt känna dig stark i din vardag.

Här kommer övningar för dig som är nybörjare och behöver kicka igång:
Gör 10 repetitioner av varje övning, hur många varv orkar du?

Övningar:

1. Variant på crunch ben utfall med hjälp av en kudde, ju starkare du blir kan du byta ut kudden mot en vikt platta
2. Rygglyft höger, mitten & vänster
3. ”Bearstand” sätt i tårna och lyft upp knäna ca 3-5 cm ovanför golvet håll 5-10 sekunder, sänk ner och repetera
4. Variant på omvända finnen
5. Armhävningar en lättare nivå, en armhävning är som en dynamisk planka, håll en stark bål och också använd bröstmusklerna

VIDEO 3

Högintensiv träning. Jobba både med puls och styrke övningar.

Jobba med en timer, gör varje övning 30-40 sekunder beroende på hur träningsvan du är och ha 10-15 sekunders vila mellan varje övning. Gör minst 4 varv, här har du övningar för hela kroppen! Heja!

Totalt 9 st övningar:

Övning 1: en bens Höftlyft
Övning 2: Höga knän
Övning 3: knäböj upp på tå
Övning 4: benutfall men lätt böjda ben
Övning 5: jumping Jacks
Övning 6: knäböjs gång
Övning 7: planka dra föremål sida sida
Övning 8: variant fältkniven med handduk
Övning 9: burpees med hopp upp planka

Stort lycka till Kram Charlotte!

Liknande artiklar

  • Löpartips
    Träningstips

    Våren – en perfekt tid att börja med löpningen! Solen skiner, luften blir varmare och allt behagli

  • Håll motivationen uppe hela året
    Träningstips

    Att komma igång är en sak, men att fortsätta träningen året ut är en annan.. Packa väskan och ta

  • Enkla träningstips för träning hemma
    Träningstips

    Charlotte Lardinger blev utsedd till årets PT 2019 och brinner för en aktiv, hälsosam livsstil. Ho

  • Kost & träning med en blivande dietist
    Träningstips

    Kost & träning med en blivande dietist   Berätta om dig själv. Jag är en 22-årig tjej som b

  • Maximera din träning
    Träningstips

    Maximera din träning   Principer är som grundpelare som man alltid kan återvända till när man be

  • Livet som äventyrare
    Träningstips

    Livet som äventyrare   Att klättra upp för höga berg, hoppa ut genom flygplan och ligga ute på ex

  • Träningstips för familjen med Patrik Kristoffersson
    Träningstips

    Träningstips för familjen med Patrik Kristoffersson   När det kommer till träning så kan man väl

  • Better You's Kristoffer Gafor
    Träningstips

    Better You's Kristoffer Gafor   Berätta om dig själv, vem är Kristoffer?    Jag är en semi-ung

  • Hugo Rosas - Varför crossfit?
    Träningstips

    Hugo Rosas - Varför Crossfit?   Jag rekommenderar alla, oavsett ålder, fysisk form och bakgrund

  • Mikael Spreitz träningstips
    Träningstips

    Mikael Spreitz träningstips   Berätta om dig själv!   Jag heter Micke Spreitz och är 53 år gam