• Fri frakt inom Sverige
  • Kontakt
  • Hem
  • Inspiration
  • Artiklar
  • Hur håller sig Jörgen Kruth i form?

Hur håller sig jörgen Kruth i form?

Jörgen är född 1974 och är nästintill i den toppform som han var i under sina högglansdagar som världsmästare i kampsport. Hur har han lyckats med det och vad gör han för att hålla sig i form?

Jörgen Kruth är en legendar inom kampsport och har tävlat professionellt i över 20 år. Han har utövat thaiboxning, kickboxning, MMA och taekwondo med flera världsmästartitlar i bagaget.

Redan som sexåring blev han intresserad av sport och började med judo och ishockey, vilket lade en stabil grund för träningsintresset. På mellanstadiet och högstadiet var det ganska stökigt i Skogås där han växte upp, så det var bra att han la all sin tid på sport under kvällar och helger, det var det bästa sättet han kunde hålla sig borta från bråk och stök.

Idag är fortfarande sporten, men framför allt kampsporten, en stor del av hans liv. Hans dagar består av personlig träning med kunder som vill ha hans expertis i allt från självförsvar, styrketräning och givetvis olika former av kampsport. Det är även en hel del online träning, seminarium och så arbetar han med thaiboxningslandslaget. Förutom att träna ofta och regelbundet så är han väldigt noga med sin hälsa, gällande kost och livsstil i övrigt.

Hur håller du dig själv i form?

- Mycket rörelse och bra mat, samt rätt tillskott.
Jag styrketränar 5 dagar i veckan, samt promenerar och stretchar varje dag.
Jag startar alltid dagen med en smoothie med havremjölk, blåbär, banan och proteinpulver, så jag vet att mina muskler får rätt mängd protein från start.
Måndag till fredag äter jag nyttigt, i princip bara kyckling eller kött med potatis och grönsaker. Mat lagad från grunden. Sedan äter jag mina egna kosttillskott varje dag; whey isolate proteinpulver, green coffee, aminosyror (EAA/BCAA) och Flex & Joints.

Hur motiverar du dig själv till att träna?

- Jag tränar efter program och rutiner. Så om det är träning så tränar man. Så har jag alltid gjort. Man kan inte träna bara när man har lust och har man svårt att hitta motivation inom sig själv så är det alltid bra att ta hjälp. Träning ska vara motiverande och roligt!

Liknande artiklar

  • Aminosyror, varför är de så viktiga?
    Artiklar

    Proteiner är vår kropps byggstenar, det vi bygger muskler av.

  • 5 tips för hälsosamma rutiner
    Artiklar

    Hur, när och vad ska jag äta?

  • Ny energi och fokus - Del 1
    Artiklar

    Känner du dig energilös och har svårt att fokusera? Här får du tipsen på hur du ska kunna sova bättre och hitta tillbaka till din energi.

  • Ny energi och fokus - Del 2
    Artiklar

    Vi fokuserar i denna del på kost och hur du kan påverka din energi och ditt mående genom vad och h

  • Ny energi och fokus - Del 3
    Artiklar

    I tidigare delar har vi berättat om hur sömn och kost bidrar till mer energi och fokus. Rörelse, t

  • Ny energi och fokus del 4
    Artiklar

    Det här är sista delen i vår serie om hur man får energi och fokus för att må bra. I del 4 tar vi

  • Naturliga myggmedel
    Artiklar

    Naturligt myggmedel – gör det själv! Äntligen är sommaren här! Varma soliga dagar leder till lång

  • 7 tips för ett friskare hår
    Artiklar

    Ditt hår avslöjar din hälsa - 7 tips för friskare hår! Håret, utseende och hälsa Vårt utseende h

  • Tre olika typer av stress
    Artiklar

    Tre olika typer av stress Vad är stress? Vilka typer av stress finns det? Hur kan du göra för att

  • Vad är 16 weeks of hell?
    Artiklar

    Vad är 16 Weeks Of Hell? Många har hört talas om det, men vet inte mer än så. Vad är det och vem